De merknaam Camaïeu, een Frans prêt-à-porter-merk voor vrouwen dat enkele jaren geleden failliet ging, keert terug. Vanaf 29 augustus zal het merk opnieuw te koop zijn, kondigt keten Celio aan, dat de merknaam heeft overgekocht. Een Camaïeu-collectie wordt in twaalf winkels gelanceerd, waaronder die in Brussel. Ook online wordt het merk weer beschikbaar.

Celio biedt mannenmode aan, met de overname van Camaïeu komt daar nu ook een vrouwencollectie bij. Dat is nodig om te kunnen concurreren met gelijkaardige merken als Zara, H&M of Uniqlo, zegt Celio-topman Sébastien Bismuth. De bedoeling is om de bestaande winkels hiervoor uit te breiden tot een verkoopoppervlakte van 700 à 1.000 vierkante meter. In enkele winkels van Celio - waaronder die van Brussel - zal enkel de vrouwencollectie onder de noemer "be camaïeu" worden aangeboden.

De volgende jaren zouden een vijftigtal winkels van Celio worden aangepast, klinkt het vrijdag. Op korte termijn komen er vijftig banen bij.

Camaïeu ging in september 2022 ten onder als gevolg van de coronacrisis en een grootschalige cyberaanval. Honderden winkels werden gesloten en meer dan tweeduizend mensen verloren hun job. In België was het merk al enkele jaren ervoor verdwenen. Celio kocht de merknaam Camaïeu over voor 1,8 miljoen euro.

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni