De gemeente Etterbeek wil de strijd aanbinden met leegstaande handelsruimten. Daarom werden grote stickers ontworpen om de overname van handelszaken een boost te geven.
Etterbeek wil met opvallende stickers leegstand winkels aanpakken
De gemeente stelde vast dat ongeveer acht procent van haar handelsruimten leegstaat. Te veel, vindt burgemeester Vincent De Wolf (MR) die zijn partijgenoot en schepen van Economische en Commerciële Ontwikkeling, Aziz Es, de opdracht gaf om met een plan af te komen.
Enter: de stickers. Die moeten, door hun grootte, opvallende kleur en de boodschap erop, de aandacht trekken van potentiële huurders of kopers.
Aan de verhuurders of verkopers werd per brief gevraagd om de sticker op te kleven, op de etalages of rolluiken van het desbetreffende pand. Wie dat wilde kon daarvoor beroep doen op de diensten van de gemeente.
Economisch herstelplan
De voorbije dagen werden al een aantal stickers gespot in het straatbeeld van Etterbeek, onder andere in de Jachtwijk, op een oude handelszaak in de Kazernelaan en op de hoek van de Veldstraat. Maar binnenkort zullen nog meer winkelramen worden beplakt.
De stickeractie kadert in het economisch herstelplan van de gemeente. Eerder werden de ‘Broebelcheques’ al in het leven geroepen, waarmee elke Etterbekenaar vijf euro kon spenderen bij lokale handelszaken of bij een sportvereniging of cultuurinstelling.
Lees meer over: Etterbeek , actua , leegstand handelspanden , Etterbeek