Vanaf 2019 worden alle administratiediensten van Ukkel ondergebracht in één gebouw. Maar de renovatiekosten daarvan lopen aanzienlijk op: van 9 à 11 tot maar liefst 27 miljoen. “Dit had beter onderzocht moeten worden,” zegt gemeenteraadslid Thibaud Wyngaard (Ecolo) aan La Dernière Heure.
Renovatiekosten administratiegebouw Ukkel verdriedubbelen
De kostprijs van de renovatie van het gebouw op de hoek van de Stallestraat en de Gatti de Gamondstraat werd door de administratie van Ukkel geschat op iets van een 9 à 11 miljoen euro. Dat schrijft La Dernière Heure. Alle Ukkelse administratiediensten moeten daar op termijn ondergebracht worden.
Maar het blijkt nu om een drievoud van dat bedrag te gaan. “Met dat geld hadden we een honderdtal woningen kunnen bouwen, meerdere crèches kunnen creëren of meer dan 50 kilometer afgescheiden fietspaden kunnen aanleggen,” laakt Wyngaard.
“Dit had beter onderzocht moeten worden,” gaat hij verder. “Het is lang niet zeker dat de gemeenteraad hiervoor het licht op groen had gezet, mocht ze het werkelijke prijskaartje hebben gekend.”
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.