Tijdens het netwerkevent en mini-festival Adnight zetten reclamebureaus, designagentschappen en productiehuizen de deuren open voor een inkijk in hun creatieve keuken. Na acht edities in Amsterdam strijkt het evenement donderdag voor het eerst ook neer in Brussel.

©
Adnight
Reclame-hoogmis Adnight strijkt neer in Brussel
Lees ook: Karen Corrigan van reclamebureau Happiness: 'Ons vak heeft er nog nooit zo goed uitgezien'
In totaal nemen 22 Brusselse agentschappen deel, verspreid over de stad. Deelnemers aan het evenement kunnen met hun ticket bij elk van hen terecht voor tientallen workshops, lezingen en rondleidingen. In totaal zullen zo'n 2.000 mensen aanwezig zijn.
Adnight is een reeds beproefd concept dat in Nederland, gespreid over 8 jaar, al meer dan 250 agentschappen ontving. Dat het evenement nu ook een Brusselse editie krijgt, is geen toeval, zegt organisator Jehtro Calomme.
“Naast Nederlanders waren Belgen altijd al het best vertegenwoordigd op de vorige edities", klinkt het. "Als je kijkt naar awardshows dan zijn België en Brussel proportioneel ook altijd sterk vertegenwoordigd op awardshows. Creatief springen we er echt wel uit.”
Hoe dat komt? “Brussel is toch een internationale smeltkroes wat volgens mij een interessante dynamiek geeft met veel kruisbestuiving. Er zijn hier ook erg veel creatieve instellingen zoals reclame- en modescholen.”
Adnight vindt donderdag plaats van 17 uur tot 22 uur. Daarna is er nog een afterparty tot 4 uur. Tickets zijn evenwel niet goedkoop. Voor het festival betaal je 22,5 euro, de afterparty kost 17,5 euro.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , Adnight , reclamesector