Popsterren in de vitrine
De actie moet het imago van de 'buurtbelastende' concertzaal oppoetsen en tegelijk een deel van het half miljoen muziekliefhebbers die in de concertzaal over de vloer komen, naar de winkels lokken. Vorst Nationaal en de middenstandsorganisatie Atrium slaan daarvoor de handen in elkaar.
Als Vorst Nationaal de krantenkolommen haalt, dan is het meestal omdat buurtbewoners of de gemeente klagen over de overlast die de concertzaal veroorzaakt. Dat is nu even anders. "We willen met dit initiatief de band aanhalen tussen Vorst Nationaal en de handelaars van Sint-Denijs," zegt Atrium-manager Anaïs Tamen. "Maar in de eerste plaats is het toch een mythische en internationaal gereputeerde concertzaal die we moeten koesteren."
Vorst Nationaal-directeur Daniel Bei vindt het een prachtgelegenheid om het contact met de buurtbewoners te verbeteren. "We doen al heel wat inspanningen om de buurtoverlast te beperken. Maar we moeten ons ook langs onze positieve kant laten kennen, en daarvoor is onze internationale reputatie een goede hefboom."
Binnenkort zullen concertbezoekers een wandelkaart van de Sint-Denijswijk in handen gestopt krijgen om hen over te halen de wijk, die wat verstopt ligt achter de helling van Hoogte Honderd, een bezoekje te brengen. Vijftig buurtbewoners die meespelen met de wedstrijd, kunnen op hun beurt gratis naar een concert.
Lees meer over: Vorst , Cultuurnieuws
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.