Wie het verhaal van de Arabische nacht met de ezel en de beer niet kent, heeft deze week de kans om zich te laten bijpraten.
De onmisbare 3: theater
HET HOUTEN EZELTJE
Benjamin Verdonck wou een kunstboek maken. Even I Must Understand It heet het, naar de tekst die te lezen stond op het bord om de nek van een houten ezeltje dat ooit op de werktafel van Bertolt Brecht zou gestaan hebben. En toen besloot Verdonck om over dat ezeltje zelf ook maar een toneelstuk te maken. Ambachtelijk verteltheater over de hogere waarheid die de kunstenaar drijft.
> Benjamin Verdonck/Toneelhuis. 01/12 & 02/12, Kaaistudio’s, Brussel
ARABISCHE NACHT
Van de Duitse auteur Roland Schimmelpfennig speelden De Roovers vorig jaar al het multiculturele grootstadsdrama De gouden draak. Arabische Nacht is Schimmelpfennigs behoorlijk aan De Gouden Draak verwante sprookje van duizend-en-één-nacht. De vier Roovers, aangevuld met Saïd Boumazoughe, serveren zwoel magisch realisme in een appartementsgebouw waar de bewoners niet meer om elkaar heen kunnen.
> De Roovers. 06/12 & 07/12, 20.00, KVS, Brussel
DE MAN DE VROUW EN DE BEER
Beren adopteren is niet zo’n goed idee. Maar een toneelstuk maken over twee ouders die teveel beslag leggen op hun lieve teddybeer van een zoon, is dat wel. De beregoede Bronks-productie De man, de vrouw en de beer is doorleefd, gelaagd, en dus geslaagd jeugdtheater. Schrijver en regisseur Tom Dupont vertrok van de tragische documentaire Grizzly Man. Robrecht Vanden Thoren, Dominique Van Malder en Julie Delrue schitteren.
> Tom Dupont/Bronks. 03/12, 15.00, Bronks, Brussel
Best of Brussels
Lees meer over: Brussel-Stad , Podium , Best of Brussels
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.