30 Nieuwstraatwinkels bij Afterwork Shopping
Na een moeizame start zijn de eerste resultaten na zes maanden Afterwork Shopping hoopgevend. Dat meldt Brussels minister van Economie, Benoît Cerexhe (CDH) tijdens een persconferentie.
Op donderdagavonden is de passage in de deelnemende winkelstraten gemiddeld 30 procent hoger dan voordien. In de Kleerkopersstraat waren er pieken tot 80 procent meer, in de Dansaertstraat tot 25 procent meer. In de Lombardstraat waren op bepaalde momenten 160 procent meer passanten dan voordien. In totaal werd er geteld op 32 ijkpunten.
De winkels in de Nieuwstraat die vanaf donderdag 2 december meedoen, zijn gelegen tussen de Noorddoorgang en het Muntplein. Zara, Esprit, Women's Secret, Bershka, Celio, Celioclub, Naf Naf, Springfield, Yves Rocher, Pearle, Promod, Etam Lingerie en M&S Mode zijn de belangrijkste deelnemers. Dagelijks trekt de Nieuwstraat zowat 50.000 mensen om te winkelen.
Er komen ook dertig nieuwe handelaars bij in handelswijken die al deelnamen. Afterwork shoppers maken elke week kans op cadeaus bij de deelnemende winkels.
17.000 euro extra
Jean De Hertog (CD&V), schepen van Handel van de Stad Brussel laat weten dat hij 17.000 euro subsidie vrij gaat maken voor het laatavondshoppen. Dat geld zal gebruikt worden voor promotie, zowel op straat als in de deelnemende winkels.
Afterwork Shopping is een initiatief van de Handelaarsverenigingen van het stadscentrum in samenwerking met Atrium Brussel Centrum en met de actieve steun van het Brussels Gewest en de Stad Brussel.
Lees meer over: Brussel-Stad , Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.