Om het merk bedigital.brussels te promoten, werd een nieuwe website en bijhorend logo gelanceerd. Het merk staat voor Brusselse kwaliteit en innovatie in de digitale sector en wil Brussel op de kaart zetten als Europese topbestemming voor digitale ondernemers.
Bedigital.brussels zet Brussel nog meer op de kaart als digitale hoofdstad
Meer dan 26.000 mensen werken nu al in de Brusselse ICT-sector bij ruim 700 ondernemingen en Brussel telt ook de meeste start-ups van het land (3,4 start-ups per 10.000 inwoners).
Daarom lanceerden Didier Gosuin, de Brusselse minister van Economie (Défi), Bianca Debaets, de Brusselse staatssecretaris voor Digitalisering (CD&V), en Fadila Laanan, de Brusselse staatssecretaris voor Wetenschappelijk Onderzoek (PS) een nieuwe website met bijhorend logo.
Om de ambities voor een nog innovatievere toekomst kracht bij te zetten, trekt de Brusselse regering bovendien 350.000 euro uit voor innovatieve digitale projecten rond zorgoplossingen voor senioren en de culturele en creatieve industrie. Er mag ook geld gaan naar de sensibilisering van jongeren om te kiezen voor een STEAM opleiding (science, technology, art, engineering, mathematics).
Een informatiesessie en een co-creatie atelier voor geïnteresseerden in de projectoproep worden georganiseerd op 14 juni tussen 14.30 en 19u bij COOP (Demetskaai 23, 1070 Anderlecht).
Lees meer over: Brussel , Economie , Politiek , digitaal , digitaal ondernemen , bedigital.brussels
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.