De acties van de luchtverkeersleiders hebben Brussels Airlines al 4 miljoen euro gekost, zo becijferde de luchtvaartmaatschappij. Ze vreest nog meer financiële verliezen en reputatieschade, en roept de betrokken partijen bij luchtverkeersleider skeyes op om snel weer een normale dienstverlening te verzorgen.
Brussels Airlines leed al voor 4 miljoen euro schade door staking Skeyes
Dat staat in een brief die de CEO van Brussels Airlines, Christina Foerster, stuurde naar de directie van skeyes, de vakbonden en de Belgische Gilde der Luchtverkeersleiders, en die Belga kon inkijken.
Zowel Brussels Airlines als skeyes bevestigt het bestaan van de brief. "Voor alle duidelijkheid: Brussels Airlines neemt geen standpunt in voor de ene of andere partij in het sociaal conflict" bij skeyes", zegt Maaike Andries, woordvoerster van Brussels Airlines.
"Wij willen vooral zo snel mogelijk een structurele oplossing, en richten ons daarvoor tot alle partijen."
Lees meer over: Brussel , Economie , Mobiliteit , Skeyes , staking , luchtverkeersleiding , Brussels Airlines
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.