Brussels Airlines snoeit in Europees aanbod
De maatschappij bevestigt het nieuws in de krant De Tijd. Brussels Airlines wijst er wel op dat de hele sector snoeit in het aanbod. Oorzaak is de dure brandstof.
De toestellen die verdwijnen uit de vloot, zijn aan het einde van hun leasecontract. "We hebben besloten om die niet meteen te vervangen, maar pas in de lente," zegt woordvoerder Geert Sciot. "Het klopt dat we daar verder in gaan dan de vorige seizoenen. Er zijn door de crisis in Griekenland minder vluchten op Athene deze winter. Dat geldt ook voor Portugal."
De Tijd schrijft ook dat de tijdelijke contracten van een 50-tal piloten werden beëindigd eind oktober, maar dat ontkent Brussels Airlines. Het gaat niet om piloten, maar om cabin-crew, aldus Sciot. Bovendien gaat het om een fenomeen dat jaarlijks terugkomt. Het gaat om personeel dat al jaren tussen maart en oktober een seizoenscontract krijgt aangeboden, een contract van bepaalde duur. "In de zomer zijn nu eenmaal meer mensen nodig dan in de winter," luidt het.
Brussels Airlines blijft wel investeren in verre bestemmingen. Zo komt er volgende zomer een vliegtuig bij voor de Afrikaanse bestemmingen en wordt in juni gestart met vluchten naar de VS.
Lees meer over: Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.