Een etalage voor Brusselse mode, design en gastronomie en tegelijk een ontmoetingsplek voor potentiële investeerders en toeristen. Dat is ‘Brussels House’ in een notendop. Om de Brusselse bedrijven in het buitenland bekender te maken, opent het Brusselse handelsagentschap na Milaan straks ook een Brussels House in Barcelona en Londen.
Na Milaan, ook Brussels House op komst in Barcelona en Londen
Recent gaf de Brusselse regering de aftrap van een meer uitdrukkelijk buitenlandbeleid met een ‘Brussels House’ in Milaan. In het najaar volgt een tweede vestiging in Barcelona. De huizen zijn etalages van de Brusselse ‘knowhow’.
In december opent hub.brussels ook drie keer een pop-upstore met Brusselse ondernemers in Londen, verspreid door het jaar 2023. De Engelse markt is een speciaal aandachtspunt voor hub.brussels in 2023. Doel is het concurrentievermogen van de Brusselse bedrijven te versterken in de nasleep van de Brexit. Hub.brussels opent in november bovendien een kantoor in Genève. Dat blijkt uit het actieplan van hub.brussels voor 2023.
Daarnaast zijn maar liefst 108 internationale acties gepland: van IT-beurs Vivatech in Parijs tot een economische missie in Senegal in het bijzijn van prinses Astrid. De helft van de missies richt zich op Europa, de belangrijkste exportmarkt van Brusselse ondernemers.
Hub.brussels gelooft dat internationaal zakendoen niet is voorbehouden aan de elite. Sterker nog: het agentschap zet een programma op om nieuwe exporteurs te steunen in elke stap van het exportproces. Aan het einde van het traject zullen ze meedoen aan een internationale handelsbeurs.
Lees meer over: Economie , Brussels House , hub.brussels , exporteren , brusselse ondernemers