Het museum Belgian Chocolate Village heeft, sinds september vorig jaar, 11.700 bezoekers over de vloer gekregen. Daarmee is het goed op weg om het vooraf gestelde doel te halen van 30.000 bezoekers per jaar.
Chocolademuseum trekt 11.700 bezoekers
Dat meldt de krant La Dernière Heure.
Op 20 september opende Philippe Pivin, burgemeester van Koekelberg, het 900 m² grote museum dat volledig in het teken staat van chocolade. De gemeente investeerde maar liefst 2,5 miljoen euro in het project.
Pivin sprak destijds van een ambitieus project dat naast de gemeente Koekelberg ook het hele Brussels Gewest ten goede zou komen. 30.000 mensen moesten jaarlijks de weg naar het Belgian Chocolate Village vinden.
"We zijn zeer tevreden over de bezoekersaantallen. Het succes overstijgt de verwachtingen", zegt Robert Delathouwer, Vlaams schepen in de gemeente Koekelberg. "We zijn maar een kleine gemeente maar dit is voor ons een geslaagd prestigeproject."
De jaarlijkse 500.000 euro werkingskosten moet het museum voor een deel halen uit samenwerkingen met de privésector. Zo hebben bedrijven de mogelijkheid om het Belgian Chocolate Village af te huren. Ze kunnen er dan klanten of zakenpartners ontvangen en trakteren op een degustatie of demonstratie. Dat gebeurde tot nu toe vijf keer.
Lees meer over: Koekelberg , Economie , Expo
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.