Cowboy, de Belgische ontwikkelaar van elektrische fietsen voor pendelaars in de stad, heeft met een crowdfundingactie bijna 3,2 miljoen euro opgehaald. Het geld zal onder andere worden gebruikt voor de verdere geografische expansie. Dat meldt het bedrijf donderdag.
Cowboy haalt met nieuwe crowdfunding bijna 3,2 miljoen euro op
Na een eerste private kapitaalronde van 24 uur, werd de campagne opengesteld voor iedereen. De initiële doelstelling bedroeg 1 miljoen euro, maar op het einde van de campagne tien dagen later stond de balans op 3.195.729 euro, aldus Cowboy. Alles samen boden zich 2.279 investeerders uit 31 verschillende landen aan, die gemiddeld 1.402 euro op tafel legden. Er werd het meest geïnvesteerd vanuit het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Frankrijk.
"We zijn heel tevreden met het resultaat van deze crowdfundingronde. Het sterkt ons in het geloof dat we de juiste elementen in handen hebben om stedelijke mobiliteit positief te veranderen", reageert CEO en mede-oprichter van Cowboy, Adrien Roose.
Cowboy werd in 2017 opgericht in Brussel en het bedrijf is inmiddels actief in België, Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Spanje, Zweden, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
Lees meer over: Economie , cowboy , Crowdfunding