Sinds de opening in 2016 kreeg Docks Bruxsel meer dan 30 miljoen bezoekers. Het winkelcentrum blijft uitbreiden om steeds meer bezoekers te trekken. Zo mikt het op 7,5 miljoen bezoekers in 2023. Dat schrijft La Capitale.
Docks mikt op 7,5 miljoen bezoekers per jaar
Docks Bruxsel, het winkelcentrum tussen het kanaal en de Lambermontlaan, doet het goed in post-coronatijden. Tussen januari en september waren er 5,3 miljoen bezoekers, een stijging van ruim 33 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, waarin wel nog coronamaatregelen golden.
In juli bereikte Docks een nieuw record met 700.000 bezoekers. "We hebben nog nooit zoveel bezoekers gehad", zegt commercieel manager Nathalie Eloy aan La Capitale. Het doel is om 2022 af te sluiten met 7,2 miljoen bezoekers.
Ook zijn er steeds meer niet-Brusselse en zelfs internationale bezoekers, vooral door de komst van het Lego Discovery Centre afgelopen juni. "We merken dat dit invloed heeft gehad op het profiel van onze klanten", zegt Eloy.
Verdere groei
Het winkelcentrum wil blijven groeien en mikt op 7,5 miljoen bezoekers in 2023. Daarom wil Docks moderniseren, inzetten op nieuwe exclusieve merken en het recreatiegebied uitbreiden.
Lees meer over: Brussel , Economie , Docks Bruxsel