De nieuwe foodmarket Wolf aan de Wolvengracht is volgens initiatiefnemer Thierry Goor een doorslaand succes. “Afgelopen zaterdag passeerden meer dan zevenduizend mensen, een record.”
Foodtempel Wolf haalt record: ‘Ruim 7.000 klanten op zaterdag’
Wolf, gevestigd in de voormalige lokkettenzaal van de ASLK-bank, ging half december open. De mix van restaurantjes, biomarkt en microbrouwerij was van meet af aan een hit. Na twee maanden blijkt de voedingsmarkt gemiddeld 4.200 bezoekers per dag over de vloer te krijgen. “Maandag begint altijd rustig. Daarna gaan de bezoekerscijfers in stijgende lijn richting weekend,” zegt Goor. “Zaterdag is de absolute topdag. Op zondag halen we rond de 4.000 mensen. Gisteren hadden we, ondanks de storm, onze beste zondag sinds de start.”
Goor erkent dat evenementen als Winterpret en Bright Brussels een rol spelen in het succes. Maar ook los daarvan merkt hij dat er door de foodtempel weer meer volk naar het centrum komt. “De mensen komen terug naar Brussel.”
Voorlopig is Wolf nog steeds geopend vanaf 11.30u. Het bij de start aangekondigde ontbijt, vanaf 7u, is nog niet mogelijk. “We zijn zodanig overweldigd door het succes,” zegt Goor. “Maar we zijn nog steeds van plan om ook ontbijt aan te bieden. Een eerste stap zal de brunch op zondag zijn.”
Ook de plannen voor een terras op de binnenkoer worden voortgezet. “We hebben een aanvraag voor een vergunning ingediend. We wachten op antwoord.”
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.