De C&A in de Nieuwstraat is gerenoveerd en uitgebreid. De keten noemt het de 'grootste belevingswinkel van België.'
Gerenoveerde C&A in Nieuwstraat is winkel van superlatieven
Twee jaar lang is er gerenoveerd aan de C&A in de Nieuwstraat, goed voor een investering van 10,5 miljoen euro. De sowieso al flink uit de kluiten gewassen winkel kreeg er een etage bij, zodat de totale oppervlakte nu 7.600 vierkante meter bedraagt. Zelf heeft de kledingketen het over de 'grootste belevingswinkel van België.'
Geloof in fysieke winkels
De uitbreiding is opmerkelijk op een moment dat de textielwinkels onder druk staan de opkomst van de e-commerce. “Ondanks de concurrentie en de opkomst van online, blijven wij heel sterk geloven in onze fysieke winkels, dicht bij onze klanten”, zegt de Belgische directeur Eric A. Brenninkmeijer in een communiqué. “We hebben ondanks een verschuivende markt ons marktleiderschap in België de voorbije jaren weten te verstevigen naar 9 procent marktaandeel en kunnen in 2017 een mooie omzetgroei van 3,2 procent voorleggen.”
De winkel in Brussel heeft volgens het bedrijf meteen de grootste kinder- en herenafdeling in Brussel, met telkens 1.800 vierkante meter. Elke afdeling heeft een eigen identiteit. Voor de jongerenafdeling Clockhouse is er zelfs een aparte ingang op het Martelarenplein.
Blikvanger in het gebouw is alvast het glazen dak en de beschermde gevel van Léon Stynen uit de jaren 1960, die gerenoveerd werd.
Lees meer over: Brussel-Stad , Economie , C&A , Nieuwstraat
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.