'Ons postkantoor moet blijven'
"Het is onverantwoord om in deze buurt een postkantoor te sluiten," zegt buurtbewoner Stijn Soete. "Elke dag staan er lange wachtrijen, dus we begrijpen echt niet waarom het dicht moet. Mensen kopen hier niet alleen postzegels, maar doen er ook financiële verrichtingen zoals overschrijvingen. Het personeel helpt zelfs om brieven voor te lezen en te vertalen, want in onze buurt zijn er heel wat mensen die geen woord Nederlands of Frans begrijpen. Via dit postkantoor onderhouden veel mensen ook hun relaties met familie in het buitenland. In de toekomst zullen we allemaal een kilometer verderop moeten gaan, naar de Leopold II-laan. Maar daar staan nu al zulke lange files. Ik hou mijn hart vast."
Fred Lens, de woordvoerder van de Post, bevestigt de plannen om het postkantoor Crystal Palace op de Gentsesteenweg te sluiten. "Het kantoor is verlieslatend. Maar de deuren gaan ten vroegste begin 2009 dicht, en ik benadruk dat we een volwaardig alternatief zullen voorzien vooraleer we tot sluiting overgaan. Bij een lokale handelaar zullen we een zogenaamd PostPunt oprichten waar je bijna dezelfde verrichten kunt doen als in een postkantoor, behalve geld afhalen van je postrekening. In een PostPunt kun je postzegels kopen, maar ook pakjes tot tien kilo versturen en kleinere betalingen doen, tot 300 euro. Pluspunt is ook dat de openingsuren van een PostPunt ruimer zijn dan die van een klassiek postkantoor. Geef ons ten minste de kans om aan te tonen dat het werkt."
Lees meer over: Sint-Jans-Molenbeek , Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.