Woluwe Shopping, Westland Shopping en City 2 hebben alle drie te kampen met een daling van het bezoekersaantal van om en bij de twee procent. Het zakencijfer van de shoppingcenters stagneert. Woluwe Shopping plant toch een uitbreiding van de oppervlakte.
Steeds minder mensen naar grote shoppingcenters
Het aantal bezoekers van grote shoppingcentra daalt, het zakencijfer stagneert, zo blijkt uit cijfers van Devimo Consult.
Woluwe Shopping plant toch een uitbreiding van 11.000 vierkante meter of 20 procent van de huidige oppervlakte.
Die uitbreiding en diversifiëring van het aanbod moet helpen het hoofd te bieden aan de concurrentie van nieuwe projecten zoals Neo en Dockx. Maar er spelen nog meer factoren, zegt William Detroij van Investissement Foncier.
"Mensen gaan mogelijk minder frequent shoppen, maar als ze komen, blijft hun investeringspatroon wel op hetzelfde peil. Dat komt omdat een shopping center een zeer gevarieerd aanbod concentreert, en dat beantwoordt nog altijd aan de vraag van de klanten. Daar willen we op inspelen door op dezelfde plaats een nog gevarieerder aanbod te brengen."
Donderdagavond organiseerde Woluwe Shopping een informatievergadering over de uitbreiding voor de buurtbewoners. Of het project groen licht krijgt, weten we op 14 oktober.
Lees meer over: Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.