In de Jachtwijk in Etterbeek hebben burgemeester Vincent De Wolf, Brussels minister Sven Gatz en de handelsorganisaties Unizo, Comeos en UCM samen het Weekend van de Klant in Brussel ingezet.
Weekend van de Klant van start gegaan in Brussel
Tijdens het Weekend van de Klant willen de handelaars hun klanten bedanken voor het vertrouwen door hen extra te in de bloemetjes te zetten met attenties en feestelijke animaties. De Waversesteenweg in Etterbeek hing daarom al vol versiering. Dat konden minister Gatz en burgemeester De Wolf zelf zien toen ze bij enkele handelaars langsgingen. Het Weekend van de Klant is een belangrijk moment voor hen in de relance na corona.
"Brussel is een onwaarschijnlijk mooi geschenk dat nog moet ontdekt worden en we nodigen de shoppers uit om dat te doen", vertelt Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van UNIZO.
Om de hoofdstad te ontdekken, vragen de handelsorganisaties wel dat de Brusselse regering blijft inzetten op de bereikbaarheid van Brussel en blijft investeren in goed openbaar vervoer dat aansluit op overstapparkings.
Minister Gatz, bevoegd voor het imago van Brussel, hoopt dat de Belgen als potentiële klanten Brussel zelfs komen ontdekken tijdens een citytrip, om zo echt op verkenning te kunnen gaan. "We moeten blijven nadenken hoe we Brussel nog zichtbaarder maken. We kunnen misschien pakketten creëren waarin we tonen dat er in Brussel verschillende trajecten mogelijk zijn", aldus Gatz.
Lees meer over: Brussel , Etterbeek , Economie , weekend van de klant , Sven Gatz , Vincent De Wolf , Comeos