Meer dan 709.000 bezoekers vonden in juli de weg naar winkelcentrum Docks. Een record sinds de opening ervan zes jaar geleden. Daarmee lijkt het shoppingcenter goed op weg om de vooropgestelde 6 miljoen bezoekers dit jaar te halen.
Winkelcentrum Docks lokt recordaantal bezoekers in juli
Docks Bruxsel, het winkelcentrum tussen het kanaal en de Lambermontlaan, lokt voor de zomermaand juli een recordaantal van 709.000 bezoekers, een stijging van 51 procent tegenover het aantal bezoekers in juli 2019 en van 20 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Vooral de opening van het LEGO Discovery Center in juni lijkt daar voor iets tussen te zitten, meent Nathalie Eloy, verantwoordelijke voor Tenant Relationship & Specialty Leasing bij Docks, “maar ook de activiteiten voor gezinnen tijdens de zomer “Escape Game” en de “Summer room & market” hebben zeker bijgedragen tot dit resultaat,” zegt ze.
Meer doordeweekse bezoekers
De openingsdag van de solden bleek ook zeer populair dit jaar: 34.950 bezoekers op een vrijdag, tegenover 26.438 bezoekers vorig jaar op een donderdag, een stijging van 32%. Opvallend in de cijfers is ook het stijgend aantal bezoekers dat op een woensdag naar Docks afzakt: de helft meer in vergelijking met vorig jaar. Gemiddeld steeg het aantal doordeweekse bezoekers met een kwart tegenover 2021.
Het Brusselse winkelcentrum heeft zo in 7 maanden tijd meer dan 4 miljoen bezoekers kunnen verwelkomen en is daarmee goed op weg om de beoogde 6 miljoen jaarlijkse bezoekers te halen. Om de bezoekersaantallen ook in de toekomst hoog te houden, plant Docks nog meer diensten aan te bieden. Er zijn bijvoorbeeld plannen voor een carwashdienst, oplaadpunten voor elektrische auto's, een nagelstudio, een kapper en een barbershop.
Lees meer over: Brussel-Stad , Economie , Docks Bruxsel