Paul Verhoeven's long awaited lesbian nun drama, a sports drama with Matteo Simoni as a reckless motor racer, a war drama about the 1995 massacre in Srebrenica, a documentary about the public library as a micro cosmos of our society, and a homage to the man who turned opening film credits into art: these are the films we recommend this week.
FILM DE LA SEMAINE/ Benedetta ***
Paul Verhoeven s’est déchaîné dans Benedetta, ça ne fait aucun doute. Son film sur une nonne du XVIIe siècle préférant l’extase sexuelle à l’extase religieuse est une hérésie déjantée et comique. Pas de quoi se prosterner, donc. Lire plus
REVIEW/ Rookie
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In het naar verbrand rubber geurende Rookie vertolkt de Vlaamse filmster Matteo Simoni een aan applaus en kicks verslaafde motorracer die na een ongeval merkt dat hij buiten het ruwe racecircuit een nobody is. Lees meer
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REVIEW/ Bibliothèque publique ****
Dans le nouvean documentaire de Clément Abbey il demande aux habitué.e.s de l’immense Bibliothèque Publique d’information à Paris ce qu’ils viennent faire à la bibliothèque. Les réponses prennent un tournant touchant et existentiel. Lire plus
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REVIEW/ Quo vadis, Aida? ***
In July 1995, the US and the European Union watched as a genocide raged in the heart of Europe claiming the lives of 8,000 Muslims. The Bosnian director Jasmila Zbanic processed the horror of the Srebrenica massacre into a thoughtful film. Read more
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RETROSPECTIVE/ Saul Bass
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For years, the opening and closing credits of a film were just a boring, obligatory piece. And then Saul Bass got involved. His modern, tightly styled and fantastically rhythmic works of art proved that title sequences can be a joy rather than a burden.
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