De Japanse, intussen in Brussel wonende Koyuki Kazahaya heeft zich sinds haar studies in Tokio en Antwerpen toegelegd op de verkenning van ruimtes die even tastbaar als mentaal zijn.
Koyuki Kazahaya: Stilte na de storm
In verschillende grafische en druktechnieken – van gravure en mezzotint tot houtskooltekeningen en olieverf op doek – maakt ze zich plaatsen eigen die intussen vernietigd, verlaten of vergeten zijn, maar waar de verhalen van de mensen die er woonden nog voelbaar zijn.
De concrete impuls voor haar Silent city-reeks vormde de kernramp van Fukushima. De leegte die ze daar aantrof, verbindt ze met desolate, stille landschappen elders in de wereld.
> Koyuki Kazahaya: traces de mémoire > 6/5, Le Salon d’Art
Lees meer over: Expo , Koyuki Kazahaya , Salon d'Art
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.