Museum voor Schone Kunsten opgesplitst in 'brands'
Lees ook: Gewest wil museum in kanaalzone
Met de opening van het Musée Magritte Museum en de geplande opening van het Musée Fin-de-Siècle Museum was de trend van de vermarkting van de KMSKB al ingezet. Nu wordt die lijn helemaal doorgetrokken met een nieuwe naam en een nieuwe grafische look voor de musea. De nieuwe benaming werd bedacht door het communicatiebureau Base Design.
De nieuwe namen worden sinds vandaag dinsdag gehanteerd, zowel op het briefpapier, op de bewegwijzering als op de website. Die website, www.kmskb.be, steekt zelf overigens ook in het nieuw. "De website is nu gebruiksvriendelijker", zegt persattaché Barbara Porteman aan brusselnieuws.be. "Het is nu veel makkelijker om de 10.000 werken uit de catalogus online te raadplegen, bij voorbeeld alfabetisch op de naam van de kunstenaar."
Nieuwe datum voor opening Fin-de-Siècle Museum
Ook nieuw sinds vandaag is de tijdelijke tentoonstelling met beeldhouwwerk van na de Tweede Wereldoorlog. Het gaat om de vijfde expo in de reeks De keuze van de conservatoren. Sinds de sluiting van het Museum voor Moderne Kunst - sinds vandaag dus Musée Modern Museum - is de reeks het enige wat het museum toont uit de vaste collectie moderne kunst. In deze expo is onder meer interessant werk te zien van land art-kunstenaar Richard Long, maar komen ook Amerikaanse minimalistische kunstenaars aan bod.
Ten slotte vernam brusselnieuws.be ook de - alweer - nieuwe datum voor de opening van het Musée Fin-de-Siècle Museum: 6 december. De opening van dat museum werd al meermaals uitgesteld.
Lees meer over: Brussel-Stad , Expo
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.