Woensdag werd door het Brussels Gewest de vierde BYPAD-audit van het fietsbeleid voorgesteld. "Het fietsbeleid moet systematisch worden."
Audit fietsbeleid: 'Nog te veel een zaak van beperkte groep beleidsmakers'
Bij de audit, die een internationale methode volgde en uitgevoerd werd door studiebureau Tridée en Pro Velo, waren Gracq, Fietsersbond, EUCG, Brussels Mobiliteit en de Brusselse regering betrokken.
Negen onderdelen van het fietsbeleid werden beoordeeld. De algemene score in 2018 verbeterde, "maar er is nog een lange weg te gaan", klinkt het in het persbericht van Brussels minister voor Mobiliteit Pascal Smet.
Verder wordt er geconcludeerd: "Het fietsbeleid is globaal en ontwikkelt zich gestaag, maar blijft nog teveel geïsoleerd en blijft de zaak van een beperkte groep beleidsmakers. Het fietsbeleid moet systematisch worden, dat wil zeggen: de kern van het mobiliteitsbeleid en een prioriteit voor iedereen. Het is noodzakelijk om de autodruk te verminderen en bij iedereen een fietsreflex te ontwikkelen."
Lees meer over: Brussel , Mobiliteit
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.