Het 96ste autosalon, dat zondag om 19 uur de deuren sloot in Brussels Expo, kreeg 542.566 bezoekers over de vloer. Dat kondigt organisator Febiac zondagavond aan op Twitter. Daarnaast bezochten zo'n 36.000 mensen de thematentoonstelling We are Mobility.
Autosalon krijgt iets minder bezoekers over de vloer
"Febiac stelt eens te meer met plezier vast hoe de Belg verknocht blijft aan individuele mobiliteitsoplossingen. Maar ook de voortdurende aandacht vanuit de politieke wereld, zowel op federaal als regionaal vlak, verheugt ons", stelt de autofederatie.
Die aandacht ging volgens Febiac het afgelopen salon uit naar mobiliteit in het algemeen, naar schone voertuigen, het werk en de opleidingen binnen de automobielbranche en tenslotte nieuwe geconnecteerde diensten en mobiliteitsoplossingen.
Daling bezoekerscijfers
In 2017, toen de bedrijfsvoertuigen in de kijker stonden, bezochten 437.112 mensen het Autosalon. Dat was een record voor het "kleine" salon.
Tijdens de vorige editie van het "grote" salon, in 2016, kwamen ongeveer 555.000 mensen een kijkje nemen naar de tentoongestelde personenwagens en motoren. Dat cijfer betekende een daling met 4 procent van de bezoekerscijfers in vergelijking met het vorige grote salon in 2014.
De 97ste editie zal doorgaan van 17 tot 27 januari 2019, waar auto's, motorfietsen en lichte bedrijfsvoertuigen te zien zullen zijn.
Lees meer over: Brussel , Mobiliteit , Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.