In een milieurapport dat de luchthaven deze week op haar website publiceerde zei Brussels Airport verheugd te zijn voor de komst van vier Boeings 737. Maar dat type vliegtuigen is verboden in België, nadat onderzoek uitwees dat een softwarefout verantwoordelijk was voor twee vliegtuigrampen, waarbij 346 doden vielen.
Brussels Airport prijst (even) omstreden Boeing
De Morgen bericht dat ondanks de controverse over deze omstreden Boeings de luchthaven op haar website schreef: "Goed nieuws voor de luchthaven, de plaatselijke bewoners en het milieu: TUI Fly breidt haar vloot uit met drie vliegtuigen van het type Boeing 737 MAX. Dankzij de nieuwe motor en het extreem aerodynamische ontwerp stoot het laatste model van de Amerikaanse vliegtuigbouwer 14 procent minder CO2 uit en maakt het 40 procent minder lawaai."
Toen het tijdschrift Le Vif/L'Express Brussels Airport om een verklaring vroeg, gaf deze aan dat de tekst van voor de vliegtuigramp dateerde. Vrijdagavond was de passage verwijderd van de website.
De Boeings 737 worden geacht verantwoordelijk te zijn voor twee van de meest dodelijke vliegtuigcrashes van de voorbije jaren. In oktober crashte een Lion Air vlucht enkele minuten na vertrek in Indonesië, het ongeluk veroorzaakte 189 doden. In maart crashte een Boeing 737 van Ethiopian Airlines opnieuw enkele minuten na vertrek. Alle 157 reizigers lieten daarbij het leven.
Lees meer over: Mobiliteit , Brussels Airport
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.