Een nieuwe crowdfundingcampagne heeft de maker van elektrische stadsfietsen Cowboy 1,57 miljoen euro opgeleverd. Dat maakte het Brussels bedrijf vrijdag bekend.
Cowboy haalt 1,6 miljoen euro op met nieuwe crowdfunding
De crowdfunding gebeurde via het platform Crowdcube en klokte af op 1.338 deelnemers uit 41 landen. Alles samen kwamen ze met 1.571.960 euro over de brug, waarvan het meeste geld in België, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland werd verzameld.
Cowboy was de crowdfunding gestart met als doel 1 miljoen euro op te halen. Dat doel was "in minder dan 48 uur" gehaald, zegt medeoprichter en CEO Adrien Roose. "Met de steun van onze investeerders zetten we verder in op rentabiliteit terwijl we baanbrekende innovaties ontwikkelen om later dit jaar te onthullen."
In maart had Cowboy al 10 miljoen euro opgehaald bij investeerders. Verdere details over die kapitaalronde maakte de Brusselse fietsenmaker niet bekend, maar volgens De Tijd zou de operatie zijn gebeurd aan een lagere waardering dan vorig jaar.
Lees meer over: Mobiliteit , cowboy , Crowdfunding , elektrische fiets