Heropening Leopold II-tunnel op maandag 3 september 2018 en de gevolgen daarvan voor het verkeer

Nul kandidaten voor snelle interventiedienst tunnels

Kris Hendrickx
© BRUZZ
11/06/2019

De snelle interventiedienst voor Brusselse tunnels opstarten, blijkt een trage bevalling. Niemand reageerde op de aanbesteding, waardoor die nu herschreven wordt.

In 2016 al kondigde minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A) aan dat er een snel interventieteam voor de Brusselse tunnels zou komen. Dat team moest ervoor zorgen dat de talrijke ongevallen in de tunnels (347 ongevallen in 2018 alleen al) sneller worden afgehandeld, met minder verkeershinder tot gevolg.

De opdracht voor het interventieteam zou via een openbare aanbesteding toegekend worden. Bijna drie jaar later blijkt het team echter nog steeds niet operationeel.

Verouderde wetgeving

Navraag bij Brussel Mobiliteit leert dat de jongste vertraging er kwam omdat niemand reageerde op de aanbesteding. Die wordt nu herschreven. “Of we navraag deden waarom er geen interesse was? Jazeker en we houden daar ook rekening mee bij het herschrijven,” legt woordvoerster Inge Paemen van Brussel Mobiliteit uit. “Maar meer details kunnen we daar niet over kwijt.”

In 2017 was er al een probleem met een versie van de aanbesteding die op verouderde wetgeving was gebaseerd. In 2018 bleek dan dat er nog verduidelijkingen nodig waren in het ontwerpbestek.

Wanneer het team operationeel zal zijn is onduidelijk.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel , Mobiliteit , tunnels , snel interventieteam , Brussel Mobiliteit

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni