VisitBrussels pakt uit met een campagne die meer lesbische toeristen naar Brussel moet lokken. Een weekendpakket met Anne Teresa De Keersmaeker in Wiels en een feestje van Catclub moet hen over de streep trekken.
Campagne moet lesbische toeristen lokken
De toeristische dienst VisitBrussels zet al meerdere jaren in op holebi's. Daarbij ligt de nadruk echter meestal op homomannen. Marketeers beschouwen hen doorgaans als goede klanten wegens geen kinderen en een dure smaak. Vooral de Pride en de feestjes van homoclub La Démence kunnen heel wat buitenlandse homo's overtuigen van een weekend in Brussel..
Sinds vorig jaar probeert VisitBrussels iets gelijkaardigs voor lesbiennes. Dat gebeurt naar aanleiding van de hedendaagse kunstbeurs Art Brussels. De nadruk van de campagne Girls Heart Brussels ligt dan ook op het culturele aanbod, met onder meer een geleid bezoek aan kunstencentrum Wiels in het pakket. Daar loopt momenteel de expo Body Talk rond feminisme en seksualiteit. Daarnaast is er Arbeid, een choreografie bedacht door Anne Teresa De Keersmaeker en haar gezelschap Rosas. In de weekenddeal zit ook de afterparty van Art Brussels, georganiseerd door Catclub.
"Het profiel is edgy, wat elitair en feministisch", zegt Frédérick Boutry, adviseur gay toerisme, in De Morgen. "De meeste grote steden hebben een ruim aanbod bars en evenementen gericht op mannen. Dat is er voor vrouwen veel minder. Dat terrein ligt voor ons dus helemaal open."
In het najaar wil VisitBrussels opnieuw een speciaal weekendpakket voor lesbiennes aanbieden, dan rond het thema mode.
Lees meer over: Cultuurnieuws
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.