In de Montgomerywijk kunnen zo’n 2000 Proximus-abonnees al negen dagen niet meer bellen met de vaste lijn. De oorzaak: aantasting van de hoofdkabel door water.
2.000 Proximus-abonnees zonder verbinding
Werknemers van Proximus hebben het hele weekend geprobeerd de meeraderige datakabel te herstellen - zonder succes. De kabel zou door water zijn aangetast, weet men bij de RTBF.
Door het defect zijn families, bedrijven en scholen getroffen, waaronder het Sint-Michielscollege, goed voor 210 werkplekken.
“Het is al sinds 5 november dat we geen telefoon meer hebben”, zegt broeder Tommy Scholtès aan RTBF. “Bij Proximus zegt men verder te zullen doen met de herstelling, maar dat, ideaal gezien, het oude materiaal vervangen moet worden en dat men daarvoor de weg moet openbreken.”
Dat zou een grote impact hebben op het verkeer in de wijk rond het Montgomeryplein, dat al sterk te lijden heeft onder de sluiting van de tunnel onder het plein.
De Proximus-technici zullen zo snel mogelijk een soort overbrugging maken, zodat de abonnees dinsdag of woensdag terug verbinding hebben.
De grote werken, die zijn voor later.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.