Arbeidsbemiddelingsdienst Actiris schakelt als gevolg van de stijgende coronabesmettingen vanaf dinsdag 3 november opnieuw over op een volledig digitale dienstverlening. Nog tot en met 20 november zijn fysieke afspraken niet meer mogelijk. Enkel de meest kwetsbare mensen worden nog beperkt ontvangen.
Actiris helpt vanaf volgende week enkel digitaal
Na een volledig digitale dienstverlening in de lockdown, stelt Actiris nu opnieuw al haar diensten volledig digitaal ter beschikking van de Brusselse werkzoekenden. Afspraken gaan voorlopig niet fysiek door, maar worden nu gehouden via videochat. Het Contact Center van Actiris wordt versterkt. Via het gratis nummer 0800 35 123 helpen meer dan 100 werknemers de werkzoekende mensen van maandag tot vrijdag, tussen 8.30 en 16.30 uur graag op weg.
Op de website www.actiris.brussels kunnen werkzoekenden hun dossier online blijven raadplegen in My Actiris en er hun inschrijving beheren, vacatures zoeken of administratieve documenten opvragen. Via My Select Actiris, de online automatische matching tool, kunnen werkgevers hun werkaanbiedingen zelf blijven beheren en kandidaten zoeken.
Om de kwetsbare werkzoekenden - mensen zonder een internetverbinding of mensen die niet in het Frans of Nederlands kunnen communiceren - toch te blijven bereiken, blijven er drie Actiris-agentschappen open voor een beperkt aantal afspraken. Het gaat om de agentschappen in Brussel-stad, Elsene en Sint-Joost-ten-Node.
Lees meer over: Brussel , Samenleving , Actiris , digitale dienstverlening
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.