12.688 mensen uit 154 landen hebben naar Brussel gebeld voor de actie #CallBrussels. Visit Brussels begint nu met de tweede fase van de campagne om het imago van Brussel bij te stellen. Er komt een video met de beste telefoongesprekken uit de actie.
Bijna 13.000 telefoontjes voor #CallBrussels
74% van de oproepen kwam uit het buitenland, laat Visit Brussels weten. Onder meer uit de buurlanden, de Verenigde Staten, Japan, Brazilië en Australië belden mensen naar Brussel.
Ook op de sociale media had de campagne volgens Visit Brussels succes: “De hashtag #CallBrussels reisde de hele wereld rond en was bij de lancering de populairste hashtag in België. Meer dan 9.370.000 personen wereldwijd hebben de hashtag gezien”, klinkt het in het persbericht.
Van 7 tot 11 januari konden mensen via de website www.call.brussels uit de hele wereld naar Brussel bellen. Er stonden tijdelijke telefooncellen op de Kunstberg in Brussel-Stad, vlakbij het Flageyplein in Elsene en op het Gemeenteplein in Molenbeek. Een webcam filmde de gesprekken.
De bedoeling was dat mensen aan Brusselaars zelf konden vragen hoe het leven in de stad is, na de recente terreurdreiging.
Video
Intussen staat er op de site www.call.brussels een aftelklok naar 18 januari 10u30. Op dat moment wordt de video #CallBrussels verspreid. Daarin komen de belangrijkste momenten van de campagne aan bod. Visit Brussels zal die video wereldwijd verspreiden om een het imago van Brussel in het buitenland bij te stellen.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.