Ook Bpost ondervindt hinder door de coronacrisis in ons gewest. Er moeten meer pakjes bezorgd worden en personeelsleden zijn afwezig: “Dit kan soms voor wat vertraging zorgen, maar de grote meerderheid van de pakjes komt wel tijdig aan.”
Bpost: ‘Sommige pakjes kunnen vertraging hebben’
Bpost heeft moeite met sommige verstuurde pakjes op tijd te leveren. “Dat is een logisch gevolg van de coronacrisis,” vertelt Barbara Van Speybroeck, woordvoerster van Bpost. “Door de pandemie hebben we meer werk. Mensen kopen meer in webshops en er worden meer brieven en pakketten verstuurd. Daarbovenop zitten we in sommige afdelingen ook met personeel dat thuisblijft.”
Of het in Brussel erger gesteld is met de leveringen dan elders, wil Van Speybrouck niet op ingaan: “Die cijfers delen we niet mee. Het kan dat op lokaal niveau en in sommige buurten pakjes vertraging oplopen, maar dat sturen we zo snel mogelijk bij in de volgende leverronde.”
'Personeel werkt dubbel zo hard'
Tenslotte roept van Speybrouck op tot verdraagzaamheid: “Iedereen ondervindt moeilijkheden door deze crisis, ook andere operatoren in onze sector. Er moet respect worden opgebracht voor onze mensen die elke dag gaan werken en proberen alles in zo goed mogelijke banen te leiden. Mettez-les à l’honneur, ze werken op dit moment dubbel zo hard. En ik wil nogmaals benadrukken: de overgrote meerderheid van de pakketten komt wel tijdig aan.”
Lees meer over: Brussel , Samenleving , Bpost , coronacrisis
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.