Het Brusselse productiehuis Hamlet heeft in China de grootste Nike-spot ooit gelanceerd. "Hamlet wordt in Azië bijzonder gewaardeerd voor het regietalent dat wij vertegenwoordigen."
Brussels productiehuis maakt meest bekeken Nike-spot ooit
Ruben Goots en Jason Felstead van Hamlet trokken samen met de Engelse regisseur Ian Pons Jewell naar Shanghai om daar een Nike-spot rond voetbal in China te draaien. De clip werd gelanceerd tijdens de finale-week van het WK in Rusland en werd op 5 dagen meer dan 170 miljoen keer bekeken. Daarmee is de reclamespot de meest bekeken Nike-spot ooit wereldwijd. China wil met de clip laten zien dat ze zich klaarstomen om een prominentere rol te spelen op de internationale voetbalscène. (Lees verder onder de video.)
Het Brusselse productiehuis bestaat sinds 2015 en groeide op drie jaar uit tot een belangrijke referentie in de reclamewereld. Ze krijgen opdrachten van over de hele wereld. "Indien mogelijk overtuigen we onze klanten om in België te draaien, maar voor Nike moesten we met lokale Chinese stervoetballers werken en was een shoot in Shanghai dan ook logisch”, aldus Felstead.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.