De Brusselse autogroep D’Ieteren heeft Moleskine, uitgever van klassiek uitziende notitieboekjes en schetsboeken, volledig in handen gekregen. Het had al meer dan 95 procent van de aandelen en verwerft nu ook de overige vijf procent.
Brusselse autogroep D'Ieteren heeft Moleskine volledig in handen
Lees ook: D'Ieteren verkoopt Avis
Moleskine profileert zichzelf als favoriete notitieboekje van beroemde artiesten en schrijvers, zoals Picasso en Hemingway.
D’Ieteren is een Brussels familiebedrijf dat sinds 1805 in auto’s grossiert. Daarnaast bezit het bedrijf ook Belron, een groep die zich specialiseert in autobeglazing, met Carglass als bekendste merk. Moleskine is de derde poot.
D’Ieteren had al 95 procent van de aandelen van het Italiaanse schriftjesmerk in handen, waardoor het kon overgaan tot een ‘squeeze-out’, en zo ook het bedrijf volledig in handig kreeg.
“Na de verkoop van autoverhuurbedrijf Avis waren we op zoek naar een nieuwe activiteit voor de volgende generaties van het familiebedrijf,” zegt Pascale Weber, hoofd financiële communicatie van D’Ieteren. “Drie criteria speelden daarin mee: een sterk managementteam, een internationale dimensie en groeipotentieel. Moleskine voldeed aan alle voorwaarden.”
Nu Nicolas D’Ieteren de fakkel van vader Roland D’Ieteren overneemt als voorzitter van de raad van bestuur, kan hij rekenen op een internationaal sterk merk. Moleskine-producten worden over de hele wereld verkocht.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.