Cambio houdt 1.270 auto's van de straat
Uit een enquête onder de gebruikers bleek dat 770 mensen hun wagen hadden verkocht, terwijl vijfhonderd anderen afgezien hadden van de aankoop van een auto.
Frédéric Van Malleghem, directeur van Cambio Brussel, is tevreden: "De resultaten stemmen niet overeen met onze meest optimistische cijfers, maar gezien de economische crisis is dit toch een heel mooi resultaat." Volgens de studie maken Cambio-klanten ook meer gebruik van het openbaar vervoer dan gemiddeld.
De studie stelde een profiel op van de gemiddelde Cambio-klant: hij of zij is hoger opgeleid en is tussen 26 en 29 jaar oud. Families met meer dan drie leden zijn minder goed vertegenwoordigd. Een stereotype?
"Het profiel van onze klanten beantwoordt inderdaad aan de verwachtingen," zegt Van Malleghem. "We gaan ons wagenpark uitbreiden met familiewagens en ons aanbod van bijvoorbeeld kinderstoeltjes opdrijven om dat te veranderen. We doen ook inspanningen om het aantal professionele gebruikers te verhogen. Nu zijn dat vooral kleine bedrijven, maar we zijn bezig met een project om twee grote firma's binnen te halen als klant."
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.