Coca-Cola nog steeds niet in orde met reclamebord
In juli vorig jaar werd gezegd dat het reclamepaneel van Coca-Cola geregulariseerd zou worden. Vroeger stond er een oud reclamepaneel, maar dat werd vervangen door een LED-scherm, wat in strijd is met het reglement tegen reclameborden op de daken.
Het bord brengt anderzijds wel geld in het laatje voor het stadsbestuur, zo'n 10.000 euro per maand. Er werd beslist om het bord te regulariseren en een stedenbouwkundige vergunning af te leveren, met een bemerking van Leefmilieu Brussel om het licht te dimmen.
De vergunning is ondertussen nog steeds niet afgeleverd, blijkt uit een vraag van Marie Nagy (Ecolo) aan de nieuwe staatssecretaris van Stedenbouw Rachid Madrane (PS). Dat schrijft La Dernière Heure.
"De Stad bestudeert samen Coca-Cola de mogelijkheden om de verlichting te verminderen, conform aan de gewestelijke regels", klinkt het bij Stedenbouw van de stad Brussel.
Nagy vindt nog steeds dat het bord voor problemen zorgt. "Als de Stad een vergunning aflevert, is er een gelijkheidsprobleem. Wat als hotel Métropole ineens ook een paneel op het dak wil om 10.000 euro te verdienen?"
Lees meer over: Brussel-Stad , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.