Deliveroo en Child Focus lanceren vrijdag de campagne "Ride to Find". Bijna honderd Deliveroo-koeriers zullen in Brussel de hele maand februari maaltijden bezorgen met een verdwijningsaffiche op hun rugzak. Hiermee hoopt Child Focus waardevolle tips binnen te krijgen over zes kinderen en jongvolwassenen die sinds lang vermist worden.
Deliveroo en Child Focus zoeken samen naar langdurig vermiste kinderen
Lees ook: Child Focus bestaat 20 jaar
Het is niet de eerste keer dat Deliveroo en Child Focus ‘Ride to Find’ inzetten. In december nog startten ze dezelfde campagne in het Verenigd Koninkrijk in de hoop vermiste kinderen nog voor de kerstdagen terug thuis te krijgen.
Nu gaan ze hetzelfde doen in Brussel, met langdurig vermiste kinderen en dat mag je vrij letterlijk nemen. De affiches zullen informatie bevatten over de verdwijning van zes kinderen of jongvolwassenen, zoals Gevriye Cavas uit Sint-Jans-Molenbeek, die in 1985, toen 6 jaar, als vermist werd opgegeven.
Verder gaat het over de verdwijning van Ilse Stockmans (19) in 1987 in Leuven, Nathalie Geijsbregts (9) in 1991 in Leefdaal, Liam Van den Branden (2) in 1996 in Mechelen, Marijke Francis (21) in 2011 in Montenaken, Brian Borms (23) in 2017 in Zele.
Hopen op nieuwe informatie
“We vertrekken vanuit het principe dat iemand, ergens, weet wat er gebeurd is met een kind dat al zo lang geleden verdwenen is. Of dat iemand over bepaalde informatie beschikt die hij of zij destijds niet als nuttig beschouwde”, zegt Heidi De Pauw, algemeen directeur van Child Focus, in hun mededeling. “We hopen dat deze actie die persoon kan overtuigen vandaag alsnog naar voren te komen met de informatie.”
Deliveroo schat dat met deze actie anderhalf miljoen mensen oog in oog zullen komen met zo’n affiche.
Wie informatie zou hebben over deze verdwijningen, kan de klok rond bellen naar het gratis nummer 116 000
Lees meer over: Brussel , Samenleving , Child Focus , Deliveroo , vermiste personen , vermiste kinderen
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.