Derde Sociaal Infopunt opent in Schaarbeek
Een Sociaal Infopunt is een laagdrempelig loket waar bewoners vrijblijvend terecht kunnen met hun
sociale vragen over bijvoorbeeld kinderopvang, hulp aan huis of huurproblemen. Een onthaalmedewerker probeert in eerste instantie zelf de vraag te beantwoorden en zal op zoek gaan naar de meeste geschikte diensten als hij zelf het antwoord niet weet. Dat moet er voor zorgen dat bewoners niet van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Het Infopunt is er niet alleen voor bewoners met vragen. Ook hulpverleners kunnen er terecht voor ondersteuning. Professionelen uit andere diensten kunnen bij het loket aankloppen met vragen rond
informatie over het lokaal en ruimer welzijnsaanbod. Zo wordt er gewerkt aan een betere kennis van
elkaars aanbod en een intensievere informatie-uitwisseling.
Het nieuwe Sociaal Infopunt in Schaarbeek vond onderdak in het gemeenschapscentrum De Kriekelaar in de Gaillaitstraat. In totaal zijn er voor het Brussels Gewest negen Sociale Infopunten gepland.
Lees meer over: Schaarbeek , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.