Wie de klantendienst van de Brusselse watermaatschappij Vivaqua wil bereiken, heeft wat geduld nodig. Gemiddeld duurt het bijna een kwartier eer een medewerker een klant te woord staat.
Gemiddeld 13 minuten wachttijd bij klantendienst Vivaqua
13,41 minuten om precies te zijn. Zolang duurt de gemiddelde wachttijd bij de klantendienst van Vivaqua. Dat blijkt uit cijfers die Brussels parlementslid Els Ampe (Open VLD) opvroeg bij de bevoegde minister Celine Fremault (CDH).
Uit het jaarrapport van 2016 blijkt zelfs dat de watermaatschappij maar 27 procent van alle telefoontjes behandelt. Vandaag zou dat 53 procent zijn. "We hebben een nieuwe telefooncentrale opgericht. Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar de situatie verbetert zienderogen," klinkt het.
Minister Fremault belooft beterschap met het strategisch plan 2019-2024 waarin de verbetering van de klantendienst een prioriteit is.
"Er is effectief nog werk aan de winkel", zegt Ampe. "Zo blijft Vivaqua momenteel onbereikbaar via Twitter, nochtans een populair medium. Ik heb voorgesteld dat Vivaqua contact opneemt met de MIVB. De Brusselse openbaarvervoermaatschappij beschikt over een performante klantendienst, een voorbeeld voor anderen," besluit ze.
Lees meer over: Brussel , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.