Ruim 87 procent van de Nederlandstalige Brusselaars geeft aan op weekbasis één of meerdere van de Vlaams-Brusselse Media, waar brusselnieuws.be toe behoort, te gebruiken. Ook bij de Frans- en anderstalige Brusselaars scoren de Vlaamse media goed: ruim 52 procent van hen wordt bereikt.
Helft Brusselaars volgt Vlaams-Brusselse media
Dat melden de Vlaams-Brusselse Media, de recent samengevoegde mediagroep van tvbrussel, FM Brussel, Brussel Deze Week, brusselnieuws.be en AGENDA magazine. Afgelopen januari lieten zij bij 702 respondenten een uitgebreid marktonderzoek uitvoeren naar hun bereikcijfers.
“We hadden voor enkele van onze media al een tijdlang geen exacte cijfers voorhanden”, licht CEO Michel Tubbax toe. “Bedoeling is om een evolutie in ons bereik te kunnen waarnemen, over de komende jaren. Maar nu kunnen we reeds stellen dat we veruit de beste media in huis hebben om de Vlaamse Brusselaars te bereiken: in een week tijd bereiken we met al onze media samen ruim 87 procent van deze bevolkingsgroep. Ook bij anderstalige Brusselaars scoren we verrassend sterk.”
Naast de sterke dekking in de hoofdstad geven de onderzoekscijfers ook mooie resultaten bij Nederlandstaligen in de Rand. “Van onze radiozender wisten we al langer dat ons bereik tot ver buiten de hoofdstad gaat, maar ook andere media blijken buiten Brussel goed te scoren.”
36 procent van de Nederlandstalige Randbewoners maakt minstens één keer per week gebruik van de Vlaams-Brusselse Media. Tubbax besluit: “Dat motiveert ons als organisatie om te blijven inzetten op kritische en gedreven journalistiek om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.”
Het totale bereik in Brussel en bij Nederlandstaligen in de Rand (inclusief faciliteitengemeenten) ligt op 53,2 procent. Dat betekent dat 752.410 personen in en om Brussel minstens één keer per week afstemmen op de Vlaams-Brusselse media.
Lees meer over: Samenleving , Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.