Toen Donald Trump Brussel een 'hellhole' noemde reageerden de meeste mensen verontwaardigd. Maar Dries Tack zag een gouden kans. Hij registreerde onmiddellijk de website hellhole.brussels. Een reclamestunt, maar ook een platform waar verschillende Brusselse producten verkocht gaan worden.
Hellhole.brussels dient Trump van antwoord
De site is niet gewoon een reclamestunt. Het moet ook een platform worden waar mensen uit de creatieve sector alle soorten producten kunnen verkopen met het 'Hellhole Brussels'-merk. Hellhole wordt zo een soort kwaliteitslabel.
“De creatieve industrie is echt belangrijk in Brussel. En ik heb al heel wat reacties gekregen, bijvoorbeeld van mensen die met mode bezig zijn, designers”, zegt Tack.
Er zitten bovendien al een paar producten in de pipeline. “Zo zitten we samen met Brasserie de la Senne en Brussels Beer Project om een heel donker hellhole-bier te brouwen. Er komen ook hellhole-juwelen. En we willen graag een pakketje met onze producten naar Trump sturen.”
Creatieve stad
Het was niet echt vriendelijk, wat Republikeins presidentskandidaat Donald Trump te zeggen had over Brussel. Dries Tack kon het ook niet echt appreciëren, maar deed meteen meer dan een boze tweet versturen. Hij registreerde snel het adres van de website.
“Door die uitspraak zat Brussel weer in de nationale en internationale pers. Dus ik dacht meteen: daar moet ik iets positiefs mee doen”, klinkt het bij Tack. “Brussel is een edgy stad, waar veel interessante en creatieve dingen gebeuren. Dat wil ik tonen met de website, het is onze bijdrage voor het imago van de stad.”
Wie zelf een goed idee heeft voor een hellhole-product kan Dries Tack contacteren via de website.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.