Inschrijven voor middelbaar via callcenter
Dat maakte het Lokaal overlegplatform van het secundair onderwijs in Brussel bekend.
Zeven Brusselse vrije scholen en vier scholen van het Gemeenschapsonderwijs gaan voor de aanmeldingen, die voorafgaan aan de inschrijving, werken met een callcenter. De scholen gaan dat zelf financieren.
Het gaat om de volgende scholen
- Sint-Jan Berchmanscollege
- het Maria-Boodschaplyceum
- het Mater Dei Instituut
- het Sint Jozefscollege
- het Jan Van Ruusbroeckollege
- het Maria Assumptalyceum
- het Sint-Pieterscollege
- het Koninklijk Athenemum Emmanuel Hiel
- het Lyceum Martha Somers
- het Koninklijk Atheneum Anderlecht
- het Koninklijk Atheneum Toverfluit te Molenbeek
De aanmeldingen via het callcenter vinden op 30 januari 2012 plaats, op drie verschillende momenten van de dag. Op elk van die momenten is er een cluster van maximum vier scholen bereikbaar voor inschrijving (kwestie van een overbelasting van het callcentrum te vermijden).
Alle aanmeldingen gebeuren op hetzelfde telefoonnummer. Op 1 februari starten dan zowel de vrije inschrijvingen als de eigenliijke inschrijvingen voor aangemelde leerlingen via het callcenter. De echte inschrijvingen gebeuren dus nog steeds in de school zelf. Die periode loopt tot 17 februari. De scholen geven hun inschrijvingsmomenten te kennen via www.inschrijveninbrussel.be.
Voor het buitengewoon secundair onderwijs (BuSO) moet een werkgroep de praktische regeling van het callcenter uitwerken voor de scholen die aan het systeem willen meewerken.
De aanmelding voor het schooljaar 2010-2011 van de eerste graad van het secundair gebeurde via een online formulier. Uit evaluatie bleek dat zo'n systeem niet het meest geschikt was voor het secundair onderwijs.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.