Jeugdhuis De Branding in Jette is op zoek naar 10.000 euro. Met dat geld wil het jeugdhuis een muziekstudio bouwen. Via Growfunding gaat De Branding op zoek naar het nodige geld.
Jeugdhuis De Branding lanceert crowdfunding voor muziekstudio
Lees ook: Nieuw jeugdhuis De Branding ingehuldigd
"Jeugdhuis De Branding in Jette is de ontmoetingsplek voor heel wat jonge rappers, beatmakers en muzikanten", staat er te lezen in de oproep op het Brussels crowdfundingsplatform Growfunding. "Om er al dat muziekgeweld te kunnen laten groeien, bouwen we een muziekstudio!"
En dat kost geld. Het jeugdhuis wil 10.000 euro inzamelen. Daarmee wil De Branding een lege ruimte in het jeugdhuis geluidsdicht maken en opnameapparatuur, een geluidsinstallatie en de nodige software aankopen.
Wie hen financieel wil steunen, kan een bedrag van 10 tot 750 euro storten. Voor dat tweede bedrag krijg je er wel iets bijzonders voor terug: een privéfeestje in het jeugdhuis, inclusief personeel, twee vrijwilligers. Tot nu toe heeft De Branding al ruim 3.400 euro ingezameld.
Voor de Growfundingcampagne heeft De Branding een filmpje gemaakt met de Brusselse rapper Akro, lid van de hiphopgroep Starflam. "Zoals u hebt opgemerkt, hebben deze jonge talenten u nodig", zegt Akro. "Investeer in hen, want de toekomst wordt door hen gemaakt."
Lees meer over: Jette , Samenleving , de branding , jeugdhuis , Growfunding , Crowdfunding
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.