MIVB wil harten veroveren met campagne
De Brusselse vervoersmaatschappij liet haar eigen merkimago onderzoeken. Uit het onderzoek bleek dat de MIVB vooral een rationele uitstraling heeft: reizigers percipiëren het bedrijf als toekomstgericht, verantwoordelijk, en efficiënt. Dat laat de organisatie zelf weten in een mededeling.
Met de nieuwe campagne wil de maatschappij nu ook de emotionele snaar raken. "Het openbaar vervoer betekent ook vrijheid voor de jongere die afspreekt met vrienden in de bioscoop," aldus het bedrijf. "Het is ook de woensdagnamiddag bij oma en shoppen op zaterdag. Reizen met de MIVB staat voor een glimlach op weg naar het werk of een ontmoeting bij het naar huis gaan na een concert. Het plezier om de stad anders te ontdekken, om eenvoudigweg beter te leven.
Het menselijk aspect en de verankering in de stad zullen naar verluidt dan ook alomtegenwoordig zijn in de campagnebeelden: "een klein meisje dat dromerig kijkt, de sfeer van een concert en een koppel met verschillende huidskleur dat het leven in de stad symboliseert."
De reclamecampagne loopt vanaf deze week in UGC en Kinepolis Brussel en op de lokale TV-zenders. Een bus en een tram zijn integraal bekleed met pictogrammen die ook terug te vinden zijn op affiches in de stad en op de MIVB-voertuigen, in de schrijvende pers en op de website.
In september breit de MIVB een vervolg aan de campagne met andere visuals volgens andere thema's van het leven in de stad.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.