Molenbeek krikt toeristisch imago op met postkaartjes
Lees ook: Eerste passiefhotel opent in Molenbeek
In de komst van het Meiningerhotel en een nieuwe jeugdherberg ziet de gemeente Molenbeek een gouden kans om te investeren in toerisme. Eerder kondigde schepen van Toerisme Ann Gilles-Goris (CDH) al aan dat er toeristische kaarten kwamen. Nu gaat de gemeente ook postkaartjes laten drukken die de troeven van Molenbeek in de verf zetten, meldt La Capitale.
"We hebben een divers patrimonium om op de kaartjes af te beelden", bevestigt de schepen aan brusselnieuws.be. "Ik denk aan de Vaartkapoen en beelden van het kanaal, waar nu toch een enorme dynamiek rond hangt. Maar we hebben ook beelden van de gemeente aan het begin van de twintigste eeuw geselecteerd, om een link te leggen tussen verleden en heden."
De schepen heeft aan het begin van de nieuwe legislatuur de dienst Toerisme heropend. Er werken nu een voltijdse en een deeltijdse kracht, en die moeten het imago van Molenbeek bij toeristen opkrikken. "De gemeente is meer dan moeilijkheden alleen. Er gebeuren hier ook mooie dingen, en die moeten we in de verf zetten. Tot nu toe was er niets om toeristen naar hier te krijgen, maar met de komst van het nieuwe hotel en de jeugdherberg hopen we het tij te keren."
De schepen laat ook kaarten drukken, eentje met de belangrijkste plekken van Molenbeek, een andere met een parcours naar aanleiding van de titel van 'Métropole Culturelle' die de gemeente vanaf volgend jaar twee jaar mag dragen.
Lees meer over: Sint-Jans-Molenbeek , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.