MolenGeek, de Molenbeekse non-profitorganisatie die digitaal talent opleidt en activeert, breidt haar activiteiten verder uit naar het buitenland. In november openen ze, in samenwerking met de Marokkaanse nationale televisiezender, een vestiging in Casablanca.
MolenGeek opent nieuwe vestiging in Marokkaanse Casablanca
Op uitnodiging van het Brussels Gewest nam de organisatie deel aan een werkmissie in Marokko onder leiding van staatssecretaris voor Buitenlandse Handel Pascal Smet (Vooruit) en Brussels minister-president Rudi Vervoort (PS). In het teken van die missie kondigde Sara Oualad, de adjunct-directeur van MolenGeek, vrijdag de opening aan van de nieuwe vestiging.
Het project is gelijkaardig aan hun vestiging in Charleroi, waar ze in de lokalen van de RTBF een ruimte ter beschikking stellen van jongeren, die zo kennis kunnen maken met nieuwe digitale technologieën en tegelijkertijd kunnen profiteren van de knowhow van de Belgische publieke zender.
Succesverhaal
Ontstaan uit een burgerinitiatief, werd MolenGeek al snel een succesverhaal, gesteund door onder meer de huidige premier Alexander De Croo (Open VLD), die destijds binnen de regering Michel verantwoordelijk was voor de Digitale Agenda.
Het MolenGeek-model is ook populair buiten onze landsgrenzen. Zo vond het concept ondertussen al zijn weg naar Amsterdam, Rotterdam en Utrecht in Nederland, en naar Padua in Italië. Ze werkten ook reeds samen met verschillende grote namen op digitaal gebied zoals Google, Proximus, Facebook, Samsung en AWS.
Lees meer over: Sint-Jans-Molenbeek , Samenleving , MolenGeek , Casablanca , burgerinitiatief