Met 7,3 miljoen bezoekers sluit Docks Brussel 2022 af met een eigen record. Komend jaar wil het winkelcomplex nog meer een belevingscentrum worden. Er komt onder meer een nieuwe carwash en een barbier.
Nieuw in Docks: kapper van De Rode Duivels opent barbershop
“Tussen 2019 en 2022 werd het aantal bezoekers verdubbeld”, zegt Nathalie Eloy, commercieel verantwoordelijke bij Docks. Volgend jaar mikt het koopcentrum op 7,5 miljoen. Om die doelstelling te verwezenlijken komen er enkele nieuwe projecten. In de parking, die 1.700 plaatsen telt, wordt een carwash geïnstalleerd. En er komt ook een barbershop, uitgebaat door Mathieu Nayis, de officiële kapper van de Rode Duivels.
En eind februari zal een 400 meter lange tunnel openen die het station van Schaarbeek, en dus Trainworld, moet verbinden met het winkelcentrum.
Klimaatneutraal
Docks zou in het voorjaar ook een certificaat ontvangen dat ze volledig klimaatneutraal verklaart, laat Eloy weten. Dat als eerste winkelcentrum in Europa, en vroeger dan hun vooropgesteld doel in 2025. Zo werd dit jaar onder meer de kerstijsbaan gevuld met regenwater en gevoed door honderd procent groene energie van de zonnepanelen op het dak.
Internationaal karakter
Hoewel slechts 1% van de bezoekers niet Belgisch is, merkt Docks toch dat mensen uit het buitenland hun weg naar het belevingscentrum sneller vinden. Daar speel het LEGO Discovery Center een grote rol in. “Docks heeft de ambitie om een toeristische bestemming te worden.”
Lees meer over: Brussel , Samenleving , Docks Bruxsel , Nathalie Eloy , klimaatneutraal