‘Huren tegen welke prijs?’, de sensibiliseringscampagne voor eigenaars en huurders in Sint-Gillis, gaat vrijdag van start. Met de campagne wil de Groep Huisvesting van de Sociale Coördinatie van het OCMW van Sint-Gillis de mensen attent maken op de problematieken rond huisvesting.
OCMW Sint-Gillis wil meer woningen te huur voor wie steun trekt
Vrijdagmiddag worden de nieuwe affiches van de campagne voorgesteld op het OCMW van Sint-Gillis. Het OCMW wil met de affiches huurders en verhuurders op de hoogte brengen van de zaken die gepaard gaan met het huren en verhuren zoals het belang van een huurcontract, boedelbeschrijvingen en de gevaren als gevolg van het slechte onderhoud van de woning.
Daarnaast legt de werkgroep Huisvesting met deze campagne de nadruk op de nood aan dialoog tussen de huurder en de verhuurder. Ook wil het anderen sensibiliseren en op de hoogte brengen van problemen die mensen in precaire omstandigheden ervaren.
Leegstand inperken
Met de campagne hoopt de werkroep ook de leegstand tegen te gaan. “We hopen dat we de mensen ervan kunnen overtuigen om hun woningen te verhuren aan degenen die steun krijgen van het OCMW, zo kunnen we de leegstand inperken”, zegt Noémie Roger, kabinetschef van OCMW voorzitter Jean Spinette, aan BRUZZ.
Bij de voorstelling van de affiches, op vrijdag 24 februari, zal er telkens worden stilgestaan bij de verschillende thema’s. “Op de affiches zal ook een website staan zodat de mensen, die vrijdag niet aanwezig kunnen zijn, ook ergens terecht kunnen met hun vragen”, aldus Noémie Roger.
Lees meer over: Sint-Gillis , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.