Parking 58 wordt (even) stadspark
PARK(ing) Day is een internationaal evenement waarbij parkeerplaatsen omgeturnd worden tot publieke ruimte. De organisatoren willen zo steden op de noodzaak wijzen om meer open en toegankelijke plaatsen te voorzien in de stad.
PARK(ing) Day begon in 2005 in San Francisco met een parkeerplaats die twee uur lang veranderde in een minipark met een boom en een bankje. Voor de editie van 2010 deden er 183 steden mee.
De actie is een zogenaamde 'Open Source'-organisatie. Er is geen centrale leiding, maar verschillende groepjes overal ter wereld werken volgens dezelfde handleiding.
Het Brussels 'parkje' is een initiatief van Coca-Cola. Wie een recycleerbare 'PlantBottle'-drankenfles binnenbrengt, krijgt van de drankengigant een gratis plantje mee naar huis.
Lees meer over: Brussel-Stad , Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.